Termijn

Je hebt gedurende 60 dagen vanaf de levering of het sluiten van de overeenkomst het recht om te beslissen dat je de goederen niet wil houden. Je kan je bestelling dan zonder betaling van een boete en zonder opgave van reden terugsturen (de kosten hiervoor betaal je zelf). Je kan je retourpakket retourneren via de post of een koerier of komen afgeven in onze winkel in Zonhoven. Hiervoor heb je 60 dagen de tijd nadat je de retour hebt aangemeld via onderstaand formulier. De wettelijke termijn om de terugbetaling te doen is 14 dagen na ontvangst van de retour, maar wij stellen alles in het werk om de terugbetaling binnen de 3 werkdagen uit te voeren.

De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen dus voor jouw rekening. Wij zullen aangeven wat hiervan de kostprijs is of een raming maken, indien dit niet redelijkerwijze op voorhand kan worden berekend. Indien gewenst kunnen wij jou een verzendlabel bezorgen. De kosten hiervoor worden op voorhand duidelijk meegedeeld en worden afgetrokken van het terug te storten bedrag. Een verzendlabel aanvragen kan je hier.

Retouradres: Het Spelhuis, Senator A. Jeurissenlaan 1160 - Magazijn L, 3520 Zonhoven, België

Terugbetaling

Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen of tot je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. De terugbetaling zal gebeuren via overschrijving of de manier waarop je bestelling werd geplaatst (bv. terugbetaling op je Paypal-account).

Voorwaarden

Als je de goederen nog wil kunnen terugsturen zoals hierboven omschreven, moeten deze onbeschadigd zijn en zich in de originele verpakking bevinden (bv. de verzegelende folie rond de spellen mag niet weggehaald worden), inclusief alle geleverde toebehoren. Het risico ligt hierbij bij de koper. Indien artikelen beschadigd retour komen, zal hier een waardevermindering op toegepast worden. Ook indien een retourzending verloren raakt of nooit bij ons aankomt, ligt het risico bij jou als koper.

Het retourrecht stelt dat je een product moet kunnen beoordelen zoals je dat in de fysieke winkel zou kunnen doen. Het is dus niet toegelaten om producten te openen of te gebruiken alvorens deze terug te sturen. De retour van geopende en/of gebruike producten zal steeds geweigerd worden.

Opgelet! We zien momenteel veel fraude opduiken bij trading cards zoals Pokémon, Yu-Gi-Oh en Magic the Gathering. Om die reden kunnen deze producten niet geretourneerd worden, zelfs niet indien de verpakking gesloten is. We zien namelijk dat deze producten door mensen met slechte bedoelingen geopend worden, de inhoud vervangen wordt en terug gesloten worden. De ene keer ziet dit er al professioneler uit dan de andere keer. Wij kunnen hierdoor niet verifiëren of er al dan niet fraude is opgetreden, waardoor we besloten hebben geen enkele retour van dit type producten toe te staan.

Welke producten kunnen niet geretourneerd worden?

  • Cadeaubonnen
  • Geopende en/of gebruikte producten
  • Trading Card Games zoals Pokémon, Magic the Gathering, Yu-Gi-Oh, ...

Retourproces

Om je herroepingsrecht snel en correct uit te oefenen, kan je het onderstaande formulier invullen. Wij zullen je per e-mail een ontvangstbevestiging van jouw herroeping sturen.
Deze website gebruikt zowel functionele als niet-functionele cookies. Voor het gebruik van niet-functionele cookies hebben we je toestemming nodig. Meer info in ons cookiebeleid
Accepteer geselecteerde cookies