Ik bestelde gisteren voor 15u, maar mijn pakketje is nog niet aangekomen.
Gezien de huidige omstandigheden is het mogelijk dat je pakketje niet binnen één dag geleverd wordt. De pakketjesdiensten doen hun uiterste best om vertragingen zo klein mogelijk te houden. We vragen je dan ook om een beetje geduld te hebben. Indien je pakket meer dan een week onderweg is, neem dan zeker contact met ons op.
Kan ik mijn bestelling komen afhalen?
Ja, je kan je bestelling veilig en contactloos komen afhalen in de tent voor onze winkel. Hiervoor plaats je een bestelling via de website en kies je op het einde voor 'Afhalen'. Je kan dan een datum en tijdstip doorgeven waarop je bestelling klaar zal liggen.
Welke maatregelen hebben jullie getroffen?
Bij het betreden van de winkel is het mogelijk om je handen te desinfecteren met handgel. We laten slechts 3 klanten tegelijk toe in de winkel. Op die manier kan de minimale afstand van 1,5 meter gehandhaafd worden. We raden dan ook aan om alleen te komen of met mensen uit dezelfde bubbel. Medewerkers van Het Spelhuis dragen ten allen tijden een mondmasker. Aan de kassa is een plexischerm voorzien. We moedigen zo veel mogelijk elektronische betalingen aan. Anders dan anders zullen er in Het Spelhuis geen spellen gespeeld kunnen worden.
Kan ik nog spellen spelen in jullie winkel?
Nee, om de afstand van 1,5 meter te kunnen waarborgen, is het niet toegelaten om spellen te spelen in de winkel.
Mag ik met vrienden of familie naar de winkel komen?
Het is aangeraden om alleen of met twee mensen uit dezelfde bubbel te komen.
Moet ik een mondmasker dragen?
Ja. Volgens de richtlijnen die opgelegd zijn door de overheid, is het dragen van een mondmasker in onze winkel verplicht. Ben je je mondmasker vergeten? Dan kan je er eentje bij ons aankopen.
Wat zijn jullie openingsuren?
Je kan onze openingsuren hier vinden: https://www.spelhuis.be/Onze-winkel
Wat zijn jullie sluitingsdagen?
Je kan onze sluitingsdagen hier vinden: https://www.spelhuis.be/Onze-winkel
Kan ik spellen uitlenen?
Nee. In de winkel kan je spellen kopen. We hebben ook een collectie in de winkel die uitgetest kan worden (in de winkel zelf). Deze spellen worden niet uitgeleend.
Indien je graag spellen wil uitlenen, kan je terecht in één van de vele spelotheken die ondertussen werden opgericht.
Ik bestelde gisteren voor 15u, maar mijn pakje is nog niet aangekomen.
Het Spelhuis overhandigt alle pakjes op tijd over aan de pakketjesdiensten. Je pakketje wordt normaal gezien de volgende werkdag bij jou geleverd. Door overmacht zijn er altijd kleine vertragingen mogelijk. Denk maar aan een postbode die in panne valt met zijn auto. Het is dus niet nodig om bezorgd te zijn als je pakketje er na 1 werkdag nog niet is. Wanneer je pakketje na een week nog niet is toegekomen, kan je ons best contacteren. We zorgen er altijd voor dat het pakje tot bij jou komt!
Ik heb nog geen Track & Trace code ontvangen.
De pakketten worden meestal voor de eerste keer gescand tijdens de nacht na je bestelling. Het kan zijn dat je pas dan een Track & Trace code van de vervoerder krijgt.
Volgens de track en trace code is mijn pakje geleverd, maar ik heb niets ontvangen.
Bekijk zeker even het tuinhuis, terras, de achterdeur. Of ga eens langs bij de buren. Vaak komt je pakketje dezelfde dag nog boven water. Is je pakketje na 24u nog altijd spoorloos? Neem dan gerust contact met ons op!
Kan ik een pakket op een ander adres laten leveren?
Ja. Je kan bij het plaatsen van de bestelling kiezen voor een afleveradres verschillend van het factuuradres. Je kan er ook voor kiezen om je pakketje in een afhaalpunt of pakjesautomaat.
Ik heb een bestelling geplaatst en geen bevestiging ontvangen.
Weest niet ongerust. Soms komt de bevestigingsmail in je spam-folder terecht. Is dit niet het geval? Dan bestaat de kans dat er een klein foutje in je e-mail adres is geslopen. Stuur ons een e-mail en we passen het voor je aan.
Hoe kan ik retourneren?
Je vindt alle informatie over retourneren op deze pagina: https://www.spelhuis.be/retouren
Hoeveel tijd heb ik om mijn bestelling te retourneren?
Je hebt gedurende 60 dagen vanaf de levering of het sluiten van de overeenkomst het recht om te beslissen dat je de goederen niet wil houden. Je kan je bestelling dan zonder betaling van een boete en zonder opgave van reden terugsturen (de kosten hiervoor betaal je zelf).
Je kan je retourpakket retourneren via de post of een koerier of komen afgeven in onze winkel in Zonhoven. Hiervoor heb je 60 dagen de tijd nadat je de retour hebt aangemeld.
Wat zijn de retourvoorwaarden?
De producten die je wil retourneren moeten onbeschadigd zijn en zich in de originele verpakking bevinden (bv. de verzegelende folie rond de spellen mag niet weggehaald worden), inclusief alle geleverde toebehoren.
Kan ik ook retourneren in de winkel?
Ja. Nadat je je retour hebt aangemeld, mag je deze ook komen retourneren in onze winkel.
Kan ik gratis retourneren?
Ja, als je het pakket binnenbrengt in onze winkel in Zonhoven. Wil je het pakket retourneren via de pakjesdienst, dan zijn deze kosten voor jouw rekening.
Kan ik ook een artikel ruilen?
Ja, maar enkel als de retour in onze winkel plaatsvindt. Logistiek gezien is het helaas niet mogelijk om een product dat retour gestuurd werd via pakketjesdienst om te ruilen. Je plaatst dan best een nieuwe bestelling via onze website.
Wanneer ontvang ik mijn terugbetaling?
De wettelijke termijn om de terugbetaling te doen is 14 dagen na ontvangst van de retour, maar wij stellen alles in het werk om de terugbetaling binnen de 3 werkdagen uit te voeren.
Hoe zal ik terugbetaald worden?
De terugbetaling zal gebeuren op dezelfde wijze als waarmee je de bestelling hebt geplaatst.
Ik heb het product al gebruikt of uit folie gehaald. Mag ik het nog retourneren?
Nee. We kunnen alleen producten als retour accepteren indien ze in originele staat en verpakking bij ons terug bezorgd worden.
Ik kocht producten in een bundel, kan ik één van deze producten retourneren?
Neen, je zal in dat geval de volledige bundel moeten retourneren.
Kan ik een cadeaubon retourneren?
Nee, we kunnen helaas geen retour accepteren van cadeaubonnen.
Ik wil een mail ontvangen als een item terug op voorraad is.
Maak een account aan of log in als je al een account hebt. Ga naar het spel waarvan je een e-mail wil ontvangen. Voeg het spel toe aan je verlanglijstje (onder de bestelknop). Je kan het spel nu toevoegen aan een bestaand verlanglijstje of een nieuw verlanglijstje aanmaken. Daarna klik je op 'Bekijk verlanglijstje'. Via het belletje kan je je notificaties aanpassen.
Ik kocht een spel, maar er missen onderdelen?
Alle spellen die we verkopen zijn nieuw en ongebruikt. Het kan helaas voorkomen dat er bij de productie van een spel verkeerde of te weinig componenten in de doos werden gestopt. Hiervoor biedt de uitgever altijd een oplossing. Je kan hiervoor terecht op de website van de uitgever. Via hun contactpagina kan je de missende onderdelen aanvragen. Kom je er niet uit? Stuur ons dan een mailtje en wij zetten je op weg.
Ik kocht een puzzel, maar er ontbreken een of meerdere stukjes.
Missende puzzelstukjes kunnen helaas altijd voorkomen. Je kan bij de uitgever van de puzzel terecht voor een oplossing. Bezoek hun website en neem contact met hen op. Kom je er niet uit? Mail ons dan, dan helpen wij je op weg.
Wat is een pre-order?
Producten waar [PRE-ORDER] bij staat, zijn op items die nog niet in voorraad zijn. Vaak zijn het items die nog moeten uitkomen. Het is eigenlijk een voorbestelling. Je reserveert dus eigenlijk een exemplaar voor wanneer het spel effectief beschikbaar komt.
Ik bestelde een pre-order. Wanneer kan ik deze verwachten?
Voor pre-orders kunnen wij enkel een richtdatum geven. Door diverse factoren kan deze datum verzet worden (bv. vertraging tijdens het transport, vertragingen in de productie, ...). Wij hebben deze timing helaas niet zelf in de hand. Je pre-order zal zo snel als mogelijk geleverd worden. Dit wil zeggen zo snel mogelijk nadat het spel werd vrijgegeven door de uitgever.
Kan ik een factuur van mijn bestelling ontvangen?
Ja. Stuur ons een e-mail en we bezorgen jou een factuur.
Kan ik op rekening kopen?
Ja. Mail ons de volgende gegevens om een zakelijk account te kunnen opmaken: naam, bedrijfsnaam, adres, BTW-nummer, e-mailadres en telefoonnummer.
Werken jullie met bestelbonnen?
Ja. Voor grotere bedrijven, gemeenten, overheidsinstellingen, ... werken we met bestelbonnen.
Ik heb een buitenlands BTW-nummer. Kan de BTW verlegd worden?
Ja. Mail ons de volgende gegevens om een zakelijk account te kunnen opmaken: naam, bedrijfsnaam, adres, BTW-nummer, e-mailadres en telefoonnummer. Met een zakelijk account kunnen we de BTW verleggen.
Kopen jullie mijn 2ehands spellen over?
Nee.
Kan ik betalen met consumptiecheques?
We behoren helaas niet tot de ondernemingen die consumptiecheques mogen aanvaarden.