Filter

close
0
Onbeperkt
0
Onbeperkt
KULT: Divinity Lost is een reboot van het veelgeprezen en beruchte hedendaagse horror-rollenspel "Kult", dat oorspronkelijk in 1991 verscheen. Deze jubileumversie van het spel bevat een geheel nieuwe regelset, en de setting is bijgewerkt tot de tegenwoordige tijd. Ontsnap aan je nachtmerries, sluit akkoorden met demonen, en probeer in leven te blijven in een wereld vol pijn, marteling en dood.

In KULT: Divinity Lost is de wereld om ons heen een leugen. De mensheid zit gevangen in een Illusie. We zien de grote citadellen van Metropolis niet uittorenen boven onze hoogste wolkenkrabbers. We horen niet het geschreeuw uit de vergeten kelder waar verborgen trappen ons naar het Inferno voeren. We ruiken niet het bloed en het verbrande vlees van hen die geofferd werden aan lang vergeten Goden. Maar sommigen van ons zien glimpen van voorbij de sluier. We hebben het vreemde gevoel dat er iets niet klopt - het geratel van een gek in de metro lijkt een verborgen boodschap in zich te dragen, en als we erover nadenken lijkt onze teruggetrokken buurman niet helemaal menselijk te zijn als we hem in de gang passeren. Door langzaam de waarheid over onze gevangenis, onze ontvoerders, en ons verborgen verleden te ontdekken, kunnen we eindelijk uit onze opgewekte slaap ontwaken en ons lot in eigen hand nemen.


Weergave:
 


Bezig met laden...

Meer informatie over KULT: Divinity Lost

KULT: Divinity Lost is een hedendaags horror rollenspel (RPG) gemaakt door Gunilla Jonsson en Michael Petersén en uitgegeven door Helmgast AB. Het is een herziene en bijgewerkte editie van de klassieke Zweedse RPG KULT, die oorspronkelijk in 1991 verscheen.

KULT: Divinity Lost speelt zich af in een wereld die in het geheim wordt geregeerd door sinistere krachten die bekend staan als de Archons. De spelers nemen de rol aan van individuen die zijn ontwaakt voor de waarheid van de wereld en worstelen om te overleven en mogelijk zelfs de Archons te verslaan. Het spel heeft een donkere en volwassen toon en behandelt thema's als existentiële horror, identiteit en de aard van de werkelijkheid.

De spelmechanismen van KULT: Divinity Lost zijn zo ontworpen dat ze gemakkelijk te leren en flexibel zijn, terwijl ze ook een diepgaande karakterontwikkeling en strategische gameplay mogelijk maken. Het spel gebruikt een systeem van attributen, vaardigheden en voordelen/nadelen om unieke en complexe personages te creëren. Het spel bevat ook een systeem van tarotkaarten die worden gebruikt om een element van toeval en onvoorspelbaarheid aan het spel toe te voegen.

KULT: Divinity Lost heeft lovende kritieken gekregen voor zijn innovatieve benadering van horror-RPG's, en heeft sinds de release in 2018 verschillende prijzen gewonnen. Het spel heeft een toegewijde fanbase en heeft verschillende supplementen en uitbreidingen voortgebracht, waaronder een prequel avontuur, een gids voor de setting van het spel, en een boek met korte verhalen die zich afspelen in het universum van het spel.